מצרכנים לייצרני תוכן – סטודנטים מייצרים/תורמים תוכן קורס

יצרכנים (שילוב המילים יצרן וצרכן) הינו מונח שנוצר על מנת לתאר גורם כלכלי חדש, של צרכן שגם מייצר את השירות או המוצר שהוא צורך. מונח זה קיבל תאוצה ניכרת בשל מהפכת Web2.0, שהפכה את היכלות להעלות תכנים לאינטרנט ולשתף אותם עם אחרים בדרך קלה ונגישה מאי פעם. כיום היצרכנים מהווים שוק כלכלי שלא ניתן להתעלם ממנו, וכן גורם עולה בחשיבותו בכלכלה האינטרנטית.

 

מגמה זו מתחברת היטב לעולם הלמידה ולתפיסה של "הלומד המלמד" - תפיסה השמה דגש וחשיבות רבה למעורבות של הלומדים בבחירה וביצירת תכני הלימוד והצגתם. תפיסה זו תומכת ואף מייצרת ציפייה מהסטודנטים הלומדים לייצר, לשתף ולתרום תכנים כחלק מרכזי בתהליך הלמידה שלהם.

דוגמאות יישום:

  • מטלה בקורס (בצוותים קטנים) לייצר סרטונים קצרים להמחשה בדרך יצירתית מודל שנלמד, השוואה בין מודלים, להציג תהליך, מס' נקודות מבט, ביקורת על....המסר העיקרי בעקבות מס' ראיונות שהתקיימו ועוד.  הסרטונים יוכלו לשמש 'כרטיס ביקור' ייחודי עבור הסטודנטים להמשך דרכם המקצועית.

  • מטלה בקורס המזמינה את הסטודנטים להעלות קישור לכתבה/מאמר/מחקר רלוונטי לתוכן הנלמד בשילוב עם הצגת העמדה האישית (ביקורתית), העלאת שאלון משמעותיות לדיון, הכוללת שימוש/ביסוס בכלי הידע/הניתוח שנלמדו בקורס.  ניתן להעלות את כל המידע לפורום שיתופי ב-Moodle או מרחב שיתופי אחר (ניתן להסתייע בנו לבחירת הפלטפורמה המתאימה והנוחה לשימוש).

  • הזמנת הסטודנטים לבחור 2 נושאים שמעניינים אותם, ואשר יילמדו ב-2 המפגשים האחרונים של הקורס. ייבחרו 6 נושאים בלבד  (3 בכל מפגש) אשר יוצגו ע"י הסטודנטים עצמם בפרזנטציה של עד 18 דקות  (בפורמט הרצאות Ted).

כך ישפיעו הסטודנטים בבחירתם על תכני הסילבוס של הקורס, יתנסו הלכה למעשה בלמידה שיתופית, ביצירת ידע והצגתו בצורה ממוקדת ויצירתית, ומעל הכל, הם יגוונו את הקורס בגוונים הייחודיים שלהם וכך את תכנית הלימודים ברופין בכללותה.

הוראה מקוונת || טל: 09-8983059 || sharonn@ruppin.ac.il