למידה שיתופית

למידה שיתופית זוהי התנסות חשובה לפיתוח מיומנויות הדרושות לבוגר בעולם התעסוקה המודרני.

היכולת של הסטודנטים ללמוד אחד מהשני בתהליכי למידה חברתית תלויה בקשרים שהם מייצרים, בשאלות שהם לומדים לשאול ולדון זה עם זה, ביכולת שלהם להציג את עמדתם, להעביר ביקורת, להפוך שיח ביקורתי למשא ומתן משמעותי, היכולת ליצור יחד ידע (ולא רק לצרוך אותו) לשתף פעולה, לזקק ידע ולהגיש אותו בצורה מעובדת ומובנית – אלו מיומנויות בעלות ערך הניתנות לרכישה גם במהלך הלימודים האקדמיים.

 

שימוש בטכנולוגיות תקשורת (אינטרנט, טאבלטים, סמארטפונים) ובכלים ייעודיים המזמנים סביבות עבודה שיתופיות, יכולים לאפשר לסטודנטים גמישות ודינמיות ללא מגבלת זמן ומקום –  באמצעותם לקחת חלק פעיל במטלה שיתופית, לנהל את איסוף התוכן והשימוש בו בהקשרים רחבים, להגביר את החשיבה במסגרת של הפריה הדדית וליצור תוצרי למידה ייחודיים, הממזגים את היכולות ואת הידע של כל ה'שותפים'.

עבודה שיתופית מחייבת התייחסות לנקודות מבט שונות, להסברים אלטרנטיביים ופרספקטיבות של כל חברי הצוות , מאפשרת להגיע לסיעור מוחות פורה, לתוצרים מורכבים ומעניינים יותר

ניתן להתנסות בשימוש במגוון כלים כמטלות לאורך הקורס, כמטלה מסכמת או להקדיש את הזמן במהלך השעור/ים עצמם

קישור לכלים - מרחבי עבודה שיתופיים בשעורים וביניהם

 

סביבות (גם חברתיות) אלה תומכות בתהליכים של העלאת רעיונות, בניה  מדורגת של תוצרים וקבלת פידבק מעמיתים. בהקשר החברתי מקדמת למידה זו תרבות של תקשורת, שיתוף, היוועצות, הקשבה וכבוד הדדי.

הוראה מקוונת || טל: 09-8983059 || sharonn@ruppin.ac.il