• ד"ר דיצה ביימל, הנדסת תעו"נ

תוצרי סטודנטים במהלך שעור - למידה פעילה

רציתי לשתף אתכם בחוויית המפגש שהתקיים עם הסטודנטים שלי בתעו"נ שנה ג, קורס ניתוח ועיצוב מערכות מידע.

במסגרת הקורסים אנחנו לומדים על תהליכים עסקיים:

  • הסטודנטים התחלקו לקבוצות של 4-5 סטודנטים

  • בחרו אתר כלשהו שמתאר תהליך עסקי

  • ניתחו אותו והציגו את התוצרים שלהם באמצעות מצגת בת 5 שקפים.

כל העבודה נעשתה בכיתה, למרות שהודעתי על כך מראש, אז מי שרצה כבר הכין את התשתית מראש...

הפואנטה הייתה שהם עשו peer review:

  • כל קבוצה שהציגה דורגה ע"י האחרים. כמובן, שקבוצה לא יכולה להצביע עבור עצמה

  • וגם, כמו באירוויזיון – אסור לתת אותו ניקוד פעמיים (כדי למנוע מתן עשיריות לכולם...).

בקיצור – הייתה חוויה מופלאה. הסטודנטים התנפלו על המשימה בכל המרץ, כמובן, כדי לזכות במירב הנקודות – מה שהבטיח בונוס לציון.

היה מדהים – גם הדינמיקה בכיתה, אווירת התחרות, הם עשו שימוש בגימיקים (כולל הבאת פופקורן, והכנת מטוסי נייר), היה פשוט כיף.

אז מה היה לנו כאן: הפעלה אקטיבית, העברת האחריות על הלמידה לסטודנטים, תרגול חשיבה ביקורתית ונתינת משוב, שבירת שיגרה, משחקיות, תחרותיות.

מצרפת מצגת אחת שהייתה ממש טובה. קישור למצגת

היחידה לקידום הוראה

לוגו רופין (1) copy.png

© 2020 כל הזכויות שמורות ליחידה לקידום הוראה במרכז האקדמי רופין