הפעלה ייחודית במהלך יום עיון בנושא תעסוקה ועו"ס

ביום עיון בנושא תעסוקה וע"ס "להיערך היום לאתגרי המחר" בחרנו בחלקו השני של היום לקיים קבוצות דיון קטנות במתכונת ייחודית, שמשקפת חלק מהשינויים המתרחשים בעולם התעסוקה ושעוד יתרחשו בו. חשוב היה לנו להפוך את הקהל לשותף בפעיל ביום העיון.

 

פעילות בקבוצות (כשעה ורבע) דיון פעיל ותוצר ייחודי שיתופי:

  • הקהל חולק לקבוצות (היו 6 קבוצות של 15 משתתפים)

  • בתחילת המפגש הקבוצתי, המשתתפים נתבקשו לבחור בטלפון הנייד תמונה/משפט/שיר שמייצג מה הם מרגישים כלפי התכנים ששמעו עד כה, ולשלוח אותו למייל שפרסמנו.

  • בכל קבוצה שובצו שתי סטודנטיות לתפקיד "מתעדות". הן קיבלו את המיילים של המשתתפים

  • בפני הקבוצה הוקרן מה שבחר כל משתתף להציג בזמן שהוא/היא מדברים ומציגים את בחירתם, והתנהל דיון קבוצתי בדומה/בשונה וכיו"ב.

  • במקביל ערכה אחת הסטודנטיות סרטון קצר ב Animoto או יצרה לוח שיתופי Padlet - בשילוב התמונות/הטקסטים ששלחו המשתתפים ובשילוב התובנות שעלו בדיון

  • ברבע השעה האחרונה של המפגש הקבוצתי, הוצג בפני הקבוצה התוצר הטכנולוגי (הסרטון/לוח שיתופי) והקבוצה הייתה צריכה להחליט אם יש משהו שדורש שינוי בתוצר

פעילות במליאה (החלק השלישי והאחרון של יום העיון):

  • כל קבוצה התבקשה להציג ב- 5 דק' את התוצר שלה בפני המליאה ולהסביר מעט אודות התהליך הקבוצתי והתוצר

יתרונות ואתגרים:

- מבחינתנו, התכנסות חזרה במליאה עלולה להיות משעממת/מעייפת/חזרתית. בזכות האמצעים הטכנולוגיים זה "הכריח" את הקבוצות לתוצר קצר ומדויק מאוד במסר, הקהל התעניין והיה קשוב קשב רב.

- האמצעים הטכנולוגיים סייעו לנו להדגים את הטענה שסביבה נבנה יום העיון - שעולם העבודה העתידי הולך להיראות אחרת. שילוב מוצלח בין טכנולוגיה חדשנית ל"טכנולוגיות ישנות" (הקשבה זה לזה, דיאלוג, שיח וריבוי דעות)

- הנושא הטכני הצריך מעט התארגנות לפני הכנס, אך להערכתי המאמץ בהחלט השתלם!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כלים:

Please reload

חיפוש לפי מהלכי הוראה
חיפוש לפי כלים

הוראה מקוונת || טל: 09-8983059 || sharonn@ruppin.ac.il