שימוש במפת חשיבה למיפוי צרכי משתמשים במערכת מידע

בקורס "קדם פרויקט" שנה ג' הנדסת תעו"נ אני מלמדת את הסטודנטים כיצד בונים שאלון שיסייע להם למפות את צורכי הלקוחות/משתמשים.

כדי לסייע בפיתוח הבנה עמוקה של צרכי המשתמשים והסיבות האפשריות לשימוש במערכת המידע/לדחייתה, כיוונים מנחים לאפיון הפונקציות של המערכת/ממשק המשתמש/תכנון ההטמעה וההדרכה - בחרתי ללמד את הסטו' לבנות מפת חשיבה בעזרת Mindomo  כתהליך מקדים לבניית כלי מחקרי (שאלון).

  • לפני השיעור הכנתי סקיצה ראשונית של מפה ובה שלושה שחקנים רלוונטיים

  • בשיעור חילקתי את הכתה לשלוש קבוצות עבודה - כל קבוצה ייצגה שחקן 

  • התכנון היה שכל קבוצה תעבוד על המפה במקביל לקבוצות האחרות ושתוך כדי עבודה הם יוכלו לראות את המפה הכוללת מתהווה (באמצעות הקרנתה על הלוח)

  • הכוונה הייתה שבסיום העבודה בקבוצות, הסטודנטים ימצאו כיצד הצרכים והחסמים של שחקנים שונים מצטלבים או סותרים. 

בשל בעיות טכניות בעבודה משותפת על המפה, התכנון המקורי לא צלח -  ובמקום זאת עדכנתי אני את המפה תוך כדי דיון בכתה.

 

- השימוש בכלי דורש מיומנות מסוימת מהמרצה, אולם הוא נוח מאד עבור הסטודנטים. 

- יחד עם הוראה מקוונת בחנו שיפור בתהליך השימוש והתפעול של Mindomo

- אני בהחלט מתכוונת לעשות בכלי שימוש נוסף  בכלי נראה לי שיתאים לקורסים בשיטות מחקר.

כלים:

Please reload

חיפוש לפי מהלכי הוראה
חיפוש לפי כלים
Please reload

הוראה מקוונת || טל: 09-8983059 || sharonn@ruppin.ac.il