הכתבה רצה – פעילות שיתופית ומאתגרת לשינון

במסגרת הוראת השפה, סטודנטים נדרשים ללמוד מילים חדשות. הדרך לבדוק הפנמה וזיכרון של אוצר מילים היא באמצעות הכתבות. כדי לעודד את הסטודנטים ללמוד ולשנן, וכדי שזמן ההכתבה לא יהיה "אבוד" ובעיקר כדי ליצור למידה שיתופית מאתגרת ומפרה, חיפשתי רעיונות חדשים להכתבות יצירתיות ובחרתי להשתמש ב-running dictation.

 

איך זה עובד:

  • המרצה מכין מראש סטים שונים של מילים וסטים תואמים של תשובות (לכל קבוצה סט ייחודי משלה)

  • בתחילת השיעור המרצה מחלק את הכיתה לקבוצות

  • לכל קבוצה 5 דק' להתכונן ולשנן את המילים

  • יש לכתוב על הלוח את כל המילים בסט, באופן מדויק ובמהירות האפשרית (הציון הוא על דיוק ומהירות).

  • אסור להשתמש בחומרי עזר, טלפון, מילון ,רשימות וכו'

  • מרגע שנאמר GO, בכל פעם ייגש ללוח נציג אחר מהקבוצה, הקבוצה שמסיימת ראשונה מכריזה DONE

  • הקבוצה ממנה הבודק על פי דף תשובות שנותן לו המרצה. תשובה נכונה מזכה ב-4 נק', כאשר על איות שגוי מורידים נק' 1 בלבד

  • לכל קבוצה זכות ערעור על הניקוד, כאשר מרצה הקורס מכריע במקרה של אי הסכמה

  • הציון הסופי משוכלל כך: 80% הניקוד ו20% על משך סיום המטלה

מסקנות והמלצות:

הפעילות דינמית, מהנה ומשתפת את כולם. כל קבוצה מגבשת שיטת עבודה שמתאימה לה ושלפיה תזכה במרב הניקוד. הסטודנטים לוקחים את העניין מאד ברצינות בשל חשיבות הציון עבורם, ודואגים להתכונן מראש. הסטודנטים מעידים כי זו דרך מעולה לשנן מילים/מושגים ולזכור אותם.

 

ניתן ליישם שיטה זו על רשימת מושגים, תהליכים או כל חומר שמתאים לבוחן קצר.

 

לצפייה בסרטון הפעילות:

 

 

Please reload

חיפוש לפי מהלכי הוראה
חיפוש לפי כלים

הוראה מקוונת || טל: 09-8983059 || sharonn@ruppin.ac.il