המרת קורס: משימות מקוונות במקום ימים מרוכזים

הקורס 'לחץ והתמודדות' הניתן במסגרת מנע"ס, במקור, כולל:

  • 3 קבוצות, 40 סטודטנים בכל קבוצה.

  • הקורס מועבר ב-4 ימים מרוכזים, כשהקבוצות לומדות בכמה מחזורים.

  • קורס חצי תיאורטי וחצי סדנאי

  • מטלות: מבחן ועבודה

המרת הקורס:

בעקבות משבר הקורונה הבנתי שלא אוכל לקיים את הקורס בתכונתו הרגילה, זה לא ריאלי להרצות לסטודנטים במשך 4 ימים מרוכזים ולקיים מבחן בסופם.

 

לכן שיניתי את מבנה הקורס: 

  • 4 מפגשים (לא השתנה).

  • במקום הוראה, בכל מפגש יש הוראה מקוונת אחרת המשלבת תוכן אקדמי שונה ומיומנויות שונות. כל מפגש קיבל אחוז אחר כחלק ממרכיב הציון.

  • ההכנות: הנחיות לעבודה מאד מפורטות, עם דוגמאות שיהיה ברור מה הציפייה, סרטונים שנמצאים באתר שלי (https://www.tifferet.info/), חומר כתוב בבלוג וטבלת הנחייה מקוונת בפורום שאלות ותשובות בתוך המודל ובמסמך גוגל דוקס (Google Docs).

  • במהלך הקורס יש לתת תמיכה רבה לסטודנטים, בכדי שיוכלו לבצע את המטלות.

אתגרים:

הסטודנטים דיווחו על קושי ועומס בקורס עצמו ובמקביל לשאר המטלות בזמן הקורונה, קיבלתי על כך הרבה ביקורת. כתגובה השתדלתי להסביר, להרגיע ולתמוך.

 

על אף הקושי בסופו של דבר הם עמדו יפה במשימות, לדוגמה, בסיום אחד המפגשים, הם יצרו סרטונים מוצלחים והעליתי את כולם ללוח שיתופי ב Padletשיטות לעזרה עצמית להפחתת לחץ

 

סיכום:

על אף ההכנות הרבות, אני חושבת שניתן לאמץ למידה מסוג זה שגם בסמסטר רגיל  ניתן לשלב מפגש אחד כזה, או ש 2-3 שיעורים מתוך ה-14 יוקדשו ללמידה מסוג זה.
לדעתי עבודה כזו יוצרת למידה משמעותית, יותר מאשר לשבת ולשמוע אותי מרצה והיא גם אפקטיבית לרכישת מיומנויות.

 

סרטון ההקלטה מההרצאה של ד"ר סיגל תפארת שניתנה במסגרת סדנת למידת עמיתים - 'הצלחות קטנות' באמצע הדרך, למידת עמיתים, שיתוף מרצים בתוכנו ועבורנו ברופין, 30.4.20:

 

קישורים לתכנים שהוצגו בסדנה:

לוח פדלט להעלאת סרטונים

פלייליסט של סרטוני סטודנטים: עזרה עצמית במצבי לחץ

אתר אישי: מיומנויות בחיפוש מידע

בלוג: הערכת איכות מאמר

טבלת הנחיה לעבודת חקר אישית

סרטוני הדרכה למיומנויות למידה

 

 

 

 

 

Please reload

חיפוש לפי מהלכי הוראה
חיפוש לפי כלים

הוראה מקוונת || טל: 09-8983059 || sharonn@ruppin.ac.il