דור ה-Y

ילידי שנות השמונים עד אמצע שנות התשעים - דור שגדל לתוך ההאצה המהירה בפיתוחים הטכנולוגיים והאינטרנט. בעל נגישות לכלים ואמצעי תקשורת מתקדמים, דור "הילידים הדיגיטליים".

 

דור שנחשף מגיל צעיר לגירויים גלובליים: מוסיקה, מזון מהיר, שידורי חדשות ואירועים מרחבי העולם, אינטרנט וכו'. חווה יותר מכל דור אחר חוויות בעלות אופי גלובלי. (נופשים וטיולים בעולם, שיחות בינלאומיות, רשתות חברתיות עולמיות וקניית מותגים ומוצרים מכל רחבי העולם).

 

ילדי דור ה Y גדלו ועוצבו בעידן הערוצים המסחריים, מהפכת המחשב האישי, האינטרנט והסלולארי, התפתחות תרבות הפמיניזם, זכויות האזרח והאינדיבידואליזם. דור שיוצר וצורך גירויים קצרים, מרוכזים ואודיו-ויזואליים. דור שקולט ומפיץ מסרים גלובליים. בני דור זה מכירים את גוגל כמעט מרגע שרכשו את היכולת להשתמש במחשב, ומבחינתם זוהי המציאות שקיימת.

 

דור ה Y מתאפיין בהיותו Multi Tasking (מסוגל לעשות כמה דברים בעת ובעונה אחת), הם חכמים, נמרצים, מלהיבים ורעבים לאתגרים. כיום הם תופסים למעלה מ־35% ממשרות שוק העבודה בישראל, ומספר זה גדל בהתמדה. מאופיינים ברצונם העז להשפיע על אחרים ולחולל שינוי. אינדיבידואליסטים, זקוקים למשוב מיידי ואיכותי, מצפים לשיתוף ולעבודת צוות ומחפשים מנהיגים וחונכים במקום העבודה שיהיו בעבורם מקור השראה. הם סובלניים פחות למצבים של חוסר סיפוק ומצפים לסביבת עבודה לא רשמית.

דור ה-Y זכה לכינויים רבים ביניהם:

  • דור ה"תסתכלו עלי" ("Look at Me" Generation ): מרבה לפרסם צילומים וקטעי וידאו אישיים

  • דור הפלזמה/ המסכים (Screen Generation)

  • דור הפייסבוק (Generation F/ Facebook Generation)

  • דור משחקי המחשב (Nintendo Generation)

 

קישור ל"מחקר דור ה Y" של ד"ר תמר אלמוג, מאוניברסיטת חיפה ומוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית בטכניון (מרצה אורחת במפגש הסגל האקדמי פתיחת שנה"ל תשע"ו) 

דור ה -Z הבא בתור הוא דור יצירתי, עפ"י מחקר שערכה חברת Adobe קישור למצגת

הוראה מקוונת || טל: 09-8983059 || sharonn@ruppin.ac.il