top of page

תנועת ה Makers - ליצור ולייצר בעולם שיתופי ועתיר טכנולוגיה

המייקר (Maker) יכול להיות איש טכנולוגיה, נגר וגנן, מעצב או בנאי. הוא יכול להיות הָאקֶר שמחליט לקחת מוצר פיזי ולעשות לו מניפולציות, לשנות את ייעודו ולהשמיש אותו כמשהו אחר. רצונם של מייקרים לעשות ולשתף הוביל לקיום כנסים, אירועים ומרתונים, שתכליתם היא שיתוף בחדשנות יצירתית ועידוד חשיבה מחוץ לקופסה.

Field of Flowers

האקת'ון - Hackathon

המושג האקת׳ון נולד מחיבור המילים hacking ומרתון.  במקור תיאר מספר אירועים שבהם נדרשו מתכנתים לפתור אתגרים כמו בעיות תקשורת או הצפנה. עם השנים האקת׳ון הפך פופולרי והתייחס לאירוע טכנולוגי שמתמקד בפיצוח בעיה בנושא מסוים.

במתכונת הנוכחית, האקת׳ון הוא אירוע שמשלב אנשי מקצוע כגון מתכנתים, מעצבים, מנהלי מוצר לצורך שיתוף פעולה בפיתוח מוצר בזמן קצר. האירוע יכול להימשך ממספר שעות ועד לשבוע שלם. אירועים מסוג זה החלו להיות נפוצים בחברות וארגונים לצורך שבירת שגרה ומציאת כיווני מחשבה חדשים ויצירתיים.



Makers

המונח "מייקרים" מתאר תופעה עולמית שהיא סוג של מהפכה, הבאה לידי ביטוי בתחומים שונים של עשייה. קהילת מייקרים כוללת מומחי תוכנה וחומרה, מהנדסים, חוקרים, מדענים, מתמטיקאים, מעצבים, אמנים, טכנולוגים ובעלי עניין מתחומים שונים.

התפתחות רשת האינטרנט אשר סיפקה אפשרות להגיע למידע בקלות, וההתקדמות של הייצור הטכנולוגי (מדפסות תלת מימד, קיטים אלקטרונים, אפליקציות תכנות ועוד) מוזילות תהליכי ייצור ומאפשרות לכל אחד מאתנו הזדמנויות חדשות ליצור ולייצר.

המייקרים עובדים יחד במרחבים שיתופיים הנקראים Makerspaces. קיימים גם ירידי מייקרים (Maker faires) הפתוחים לקהל הרחב כל אחד יכול להציג ולשתף בידע צבר.


איך לפתח דפוס חשיבה של Maker

קישור לסיכום בעברית - שישה דברים שאין לוותר עליהם בפיתוח דפוס חשיבה "מייקרי" מאתר מס"ע


  • דוגמא לחשיבה יצירתית ושילוב של עשיה טכנולוגיה וכייף

איה בדיר מ- MIT יצרה סט של אלקטרוניקה שקל לשחק וליצור בו כמו בלגו. אבני בניה קטנות בתוכן מושתלים חיישנים - מאפשרת לכל אחד להיות יוצר ויצירתי

Field of Flowers
Field of Flowers
bottom of page