top of page

הוראה-למידה-הערכה

להחזיק צמח.png

הערכה
 

Opportunity

מתנה לתוצרי סטו.png

תוצרי סטודנטים
 

Integration

????? ?????? ? ייקון שחור.png

מתודות ללמידה פעילה

Engagement

פיגומים.png

למידה עצמית א-סינכרונית

Scaffolding

מצפן כוכב.png

למידה סינכרונית
קמפוס/Zoom

Value

מהי למידה סינכרונית? א-סינכרונית? משולבת (Blended)?

זום

זום סינכרוני (קרדיט מתודיקה)

לפני שמתחילים, בדקו ש..

רואים אותי.png
שומעים אותי-סופי copy.jpg

המצגת, על מה חשוב להקפיד?

???? ?????? ???? ? צד רגישות והכלה copy.
פונט 24 מיעוט טקסט copy.jpg

נלמד בפורמט מליאה (כיתתי)? תשולב למידה עצמית? בצוותים?

הוסיפו סימון מוסכם על גבי המצגות.

למידה צוותית

למידה כיתתית

למידה עצמית

עוצרים לשאלות? צרו שקופית במצגת. היא תהפוך להיות סימן מוסכם לאורך הקורס.

שאלות3.jpg
שאלות2.jpg
שאלות1.jpg

יוצאים לעבודה בחדרים? צרו סימן היכר קבוע כשקופית במצגת.

חדרים4.jpg
Unnecessarily_complicated_gears_a.gif
חדרים2.jpg
חדרים1.jpg

מה המשימה, כמה זמן/דקות היא תימשך, בחירת נציג להצגת ממצאים בחזרה למליאה,

ומה ניתן לעשות בחדרים המפוצלים. 

זכרו להעלות לצ'אט קישור לקובץ המשימה/או מקמו אותו באתר הקורס ב-MOODLE.

מה ניתן לעשות בחדרים מפוצלים.png

הציגו את מבנה המפגש

מבנה מוצע לשעור כמותי.png
???? ????? ?? ?? עור סינכרוני.png
Picture1 copy.jpg

מהלך השיעור

פתיחת השיעור מרחוק – 'לא פותחים בכל הכוח'

  • שקף: תיכף מתחילים, תמונה מעוררת סקרנות, שנויה במחלוקת.

  • שיר רקע, סיפור אישי, בדיחה.

  • תוכן חברתי: ניתן להעלות ל-לוח שיתופי Padlet:

תמונות (אפשר גם GIPHY, MEME) שירים אהובים, מאכלים.

  • תוכן בונוס: חזרה על שיעור קודם, סטודנטים חוזרים של שיעור קודם (4-5 דק'), אקטואליה, העשרה מהנעשה בעולם בתחום.

start.jpg

מומלץ להתחיל בשאלות

  • 'שאלון טעויות': ניחוש על תוכן שטרם נלמד

  • משחק חזרה על שיעור קודם (QUIZIZZ)

  • משחק חזרה לסיכום נושא - נכון/לא נכון

  • מה האתגר הגדול ביותר בנושא זה ?

  • איזה מושגים שלמדנו באים לביטוי בסרטון/במאמר הבא

  • הבעת דעה כהכנה לדיון

  • מיתוסים ועובדות על

question.png

הצגת מטרת המפגש, ומעבר למהלך המרכזי של השיעור בשילוב אינטראקציות (צ׳אט פעיל)

סקרים, עמדות, מבדקי ידע קצרים

  • מבדק ידע כ'משחק תחרותי' לסיכום נושא, על המאמר, פתרון תרגילים (ברמת ידע מתפתחת), כחזרה למבחן.

  • תכנון מראש של שתי שאלות למהלך כל שיעור: 1. בסיס (ברמת ידע)  2. אתגר (ברמת הבנה/יישום).

  • למידת עמיתים - שאלה אחת ברמות חשיבה גבוהות (ממבחנים קודמים) : כל סטודנט עונה על השאלה, הפניית הסטודנטים לחדרים (רביעיות), כ"א מסביר מדוע התשובה הנבחרת היא הנכונה, חוזרים למליאה ועונים שוב על אותה השאלה. חשיפת התפלגות התשובות. ורק בסוף, מהי התשובה הנכונה והסבר קצר של המרצה/סטודנט שהשיב נכון.

  • רעיונות נוספים לסקרים, שאלות מסוגים שונים

  • מבדק ידע עצמי- 'בוחן’ ב-MOODLE

  • מבחן קבוצתי

מבדקי ידע.jpg

פתיחת מרחב נוסף להעשרת השיעור - במהלך שיעור ב-ZOOM.

הסטודנטים, מהמחשב שלהם יכולים להעשיר את תוכן השיעורים על גבי לוח משותף (קישורים למידע רלבנטי, תמונות, כתבות, מאמרים, סרטונים, הדגמות), לוח אקטואליה, תוכן חברתי , תוצרים ייחודיים ועוד.

יש לשים את הקישור ללוח בצ'אט המפגש, ואת הלוח עצמו על המצגת (פתוחה לצפייה כחלק מהמצגת בשיעור).

דוגמא ללוח שיתופי ובו תוכן 'חברתי' קליל, לפתיחת סדנה לסגל שהתקיימה ברופין. (שימוש בתמונות נעות GIF)

open space סופי.png

לסיום המפגש

מה למדנו היום? שקף 1 ארוז היטב

אריזה.png

Insight-Out

מה לקחתם מהמפגש? תובנה משמעותית?

lightbulb_insight.png

תזכורת – משימות לביצוע

1_don'tforget.jpg

למידה א-סינכרונית במהלך שיעור - פיגומים ללמידה עצמית  

פיגומים.png
אסינכרוני

ביחידים, בזוגות או בצוותים

למידה א-סינכרונית ניתנת ליישום גם במהלך שיעור זום סינכרוני או כהכנה אליו.

פיגומים כתחנות למידה קצרות, פתרון ביה"ס מתאימים יותר לפעילות 'בחדרים' בשיעור סינכרוני (ZOOM).

ככל שעולה דרגת המורכבות, ההשקעה הנדרשת, יש להקצות לכך את הזמן הנדרש, בחלק משמעותי מהשיעור/יום מרוכז, או כתחליף שיעור.

'תחנות למידה קצרות'

הפיכת חלק מתוכן ההרצאה ל'תחנת למידה' קצרה בזוגות/צוותים – ריכוז התוכן ללמידה עצמית כקובץ/מאמר קצר עם משימת עיבוד בסיומה. דוגמא – תחנות למידה קצרות.

'פתרון בית ספר' לתרגיל/שאלה מורכבת.

יוכן מראש ויוצג בשיעור כקובץ/סרטון וידאו קצר שיישלח ללומדים.

לאחר התמודדות עם המשימה, הם יקבלו את הפתרון ויתבקשו לאתר/לדון בפערים בין התשובה שלהם לפתרון זה.

מומלץ לשימוש בקורסים כמותיים, ובקורסים גדולים בהם המרצה מעלה לצ'אט את הפתרון ולא חייב לעבור בכל החדרים על מנת להסביר אותו.

סרטוני הסבר, סרטונים לצפייה אקטיבית

קרן עיני- אנגלית

סרטון לצפייה אקטיבית

ד"ר אריאלה פז - מדעי הים

סרטון הסבר

דר גדי  פרנקל- הנדסה

סרטון הסבר

מתווה/הנחיות לתהליך למידה רב שלבי +תוצר נלווה

מיני כנס copy.jpg

ד"ר סיגל תפארת – המחלקה למנע"ס

לומדה אינטראקטיבית (ללמידה עצמית)

מבנים ארגוניים- מעודכן.png

ד"ר שקד גלבוע – המחלקה למנע"ס

תוצרי סטודנטים

פרזנטציות סטודנטים (Teach Others) +  תוצרים ייחודיים

מתנה לתוצרי סטו.png

משימות יזומות יאפשרו לסטודנטים להיות יצרני ידע אקטיביים ולא רק 'צרכני' תוכן פאסיביים:
הכנת פוסטר דיגיטלי, בניית דף אינטרנט (SMORE), בניית סרטון קצר/קליפ, הוספת שאלות על גבי סרטון קיים, (קישור לדף סרטונים), הבעת עמדה/ביקורת/ראיונות מומחים (90 שניות ב-FlipGrid), הכנת פאזל, תכנון פודקאסט ו/או כל תוצר יצירתי אחר.

פרזנטציות סטודנטים (Teach Others)

זמן קצוב (לדוגמא 3.40 דק'), מיקוד/אינפוגרפיקה (3-5 שקופיות מצגת בלבד)

  • בפתח שיעור, סטודנטים מסכמים את השיעור הקודם.

  • סטודנטים מלמדים את המושגים המרכזיים בקורס (בזוגות/צוותים)

  • הדגמת פתרון תרגיל מורכב, באופן פשוט

  • פינת אקטואליה – סטודנטים מחברים בין התאוריה לפרקטיקה: כתבות מקצועיות, סיפורי חיים, ראיונות מומחים ועוד.

תוצרי סטודנטים ייחודיים

video3.jpg

סטודנטים מסכמים תהליך בפרקטיקום קליני במד"ה

בהנחיית ד"ר רפי יונגמן

סטודנטיות מבקרות את אופן ייצוג נשים בפרסומות - עבודה סוציאלית

בהנחיית דר אביטל קאי-צדוק

סטודנטים ממחישים אלגוריתם – הנדסת מחשבים

בהנחיית ד"ר בני סלומון

גלרית תוצרי סטודנטים

גלריית תוצרי הסטודנטים מאפשרת להציג תוצרי סטודנטים ייחדיים ובעזרת קישור להציג אותו לעולם בחוץ ככרטיס ביקור (פרוייקטי גמר, עבודות מעניינות וסמינרים). הגלרייה משמשת גם מאגר לשמירת המגוון העשיר של הפרויקטים והמחקרים שיצרו הסטודנטים במחלקה, לשתף במידע זה גם ביום מחלקתי.
מחלקות המעוניינות ליישם השנה יש לפנות לד"ר בני בורנפלד או נטע סופר.

תוצרי סטודנטים.png
Blooms.png
הדרך הטובה ביותר ללמוד- בבושקה.png
bottom of page