הוראה-למידה-הערכה

הערכה

Opportunity

תוצרי סטודנטים

Integration

למידה פעילה

Engagement

א-סינכרוני

Scaffolding

זום סינכרוני

Value

מהי למידה סינכרונית? א-סינכרונית? משולבת (היברידית)?

Blooms.png

זום סינכרוני (קרדיט מתודיקה)

 

לפני שמתחילים, בדקו ש..

המצגת, על מה חשוב להקפיד?

נלמד בפורמט מליאה (כיתתי)? תשולב למידה עצמית? בצוותים?

הוסיפו סימון מוסכם על גבי המצגות.

למידה צוותית

למידה כיתתית

למידה עצמית

עוצרים לשאלות? צרו שקופית במצגת. היא תהפוך להיות סימן מוסכם לאורך הקורס.

יוצאים לעבודה בחדרים? צרו סימן היכר קבוע כשקופית במצגת.

מה המשימה, כמה זמן/דקות היא תימשך, בחירת נציג להצגת ממצאים בחזרה למליאה,

ומה ניתן לעשות בחדרים המפוצלים. 

זכרו להעלות לצ'אט קישור לקובץ המשימה/או מקמו אותו באתר הקורס ב-MOODLE.

הציגו את מבנה המפגש

מהלך השיעור

פתיחת השיעור מרחוק – 'לא פותחים בכל הכוח'

  • שקף: תיכף מתחילים, תמונה מעוררת סקרנות, שנויה במחלוקת.

  • שיר רקע, סיפור אישי, בדיחה.

  • תוכן חברתי: ניתן להעלות ל-לוח שיתופי Padlet:

תמונות (אפשר גם GIPHY, MEME) שירים אהובים, מאכלים.

  • תוכן בונוס: חזרה על שיעור קודם, סטודנטים חוזרים של שיעור קודם (4-5 דק'), אקטואליה, העשרה מהנעשה בעולם בתחום.

מומלץ להתחיל בשאלות

  • 'שאלון טעויות': ניחוש על תוכן שטרם נלמד

  • משחק חזרה על שיעור קודם (QUIZIZZ)

  • משחק חזרה לסיכום נושא - נכון/לא נכון

  • מה האתגר הגדול ביותר בנושא זה ?

  • איזה מושגים שלמדנו באים לביטוי בסרטון/במאמר הבא

  • הבעת דעה כהכנה לדיון

  • מיתוסים ועובדות על

הצגת מטרת המפגש, ומעבר למהלך המרכזי של השיעור בשילוב אינטראקציות (צ׳אט פעיל)

סקרים, עמדות, מבדקי ידע קצרים

  • מבדק ידע כ'משחק תחרותי' לסיכום נושא, על המאמר, פתרון תרגילים (ברמת ידע מתפתחת), כחזרה למבחן.

  • תכנון מראש של שתי שאלות למהלך כל שיעור: 1. בסיס (ברמת ידע)  2. אתגר (ברמת הבנה/יישום).

  • למידת עמיתים - שאלה אחת ברמות חשיבה גבוהות (ממבחנים קודמים) : כל סטודנט עונה על השאלה, הפניית הסטודנטים לחדרים (רביעיות), כ"א מסביר מדוע התשובה הנבחרת היא הנכונה, חוזרים למליאה ועונים שוב על אותה השאלה. חשיפת התפלגות התשובות. ורק בסוף, מהי התשובה הנכונה והסבר קצר של המרצה/סטודנט שהשיב נכון.

  • רעיונות נוספים לסקרים, שאלות מסוגים שונים

  • מבדק ידע עצמי- 'בוחן’ ב-MOODLE

  • מבחן קבוצתי

פתיחת מרחב נוסף להעשרת השיעור - במהלך שיעור ב-ZOOM.

הסטודנטים, מהמחשב שלהם יכולים להעשיר את תוכן השיעורים על גבי לוח משותף (קישורים למידע רלבנטי, תמונות, כתבות, מאמרים, סרטונים, הדגמות), לוח אקטואליה, תוכן חברתי , תוצרים ייחודיים ועוד.

יש לשים את הקישור ללוח בצ'אט המפגש, ואת הלוח עצמו על המצגת (פתוחה לצפייה כחלק מהמצגת בשיעור).

דוגמא ללוח שיתופי ובו תוכן 'חברתי' קליל, לפתיחת סדנה לסגל שהתקיימה ברופין. (שימוש בתמונות נעות GIF)

למידה פעילה -  בהיקף, מעורבות והשקעה משתנים

לסיום המפגש

מה למדנו היום? שקף 1 ארוז היטב

Insight-Out

מה לקחתם מהמפגש? תובנה משמעותית?

תזכורת – משימות לביצוע

למידה א-סינכרונית - פיגומים ללמידה עצמית

 

ביחידים, בזוגות או בצוותים

למידה א-סינכרונית ניתנת ליישום גם במהלך שיעור זום סינכרוני או כהכנה אליו.

פיגומים כתחנות למידה קצרות, פתרון ביה"ס מתאימים יותר לפעילות 'בחדרים' בשיעור סינכרוני (ZOOM).

ככל שעולה דרגת המורכבות, ההשקעה הנדרשת, יש להקצות לכך את הזמן הנדרש, בחלק משמעותי מהשיעור/יום מרוכז, או כתחליף שיעור.

'תחנות למידה קצרות'

הפיכת חלק מתוכן ההרצאה ל'תחנת למידה' קצרה בזוגות/צוותים – ריכוז התוכן ללמידה עצמית כקובץ/מאמר קצר עם משימת עיבוד בסיומה. דוגמא – תחנות למידה קצרות.

'פתרון בית ספר' לתרגיל/שאלה מורכבת.

יוכן מראש ויוצג בשיעור כקובץ/סרטון וידאו קצר שיישלח ללומדים.

לאחר התמודדות עם המשימה, הם יקבלו את הפתרון ויתבקשו לאתר/לדון בפערים בין התשובה שלהם לפתרון זה.

מומלץ לשימוש בקורסים כמותיים, ובקורסים גדולים בהם המרצה מעלה לצ'אט את הפתרון ולא חייב לעבור בכל החדרים על מנת להסביר אותו.

סרטוני הסבר, סרטונים לצפייה אקטיבית

קרן עיני- אנגלית

סרטון לצפייה אקטיבית

ד"ר אריאלה פז - מדעי הים

סרטון הסבר

דר גדי  פרנקל- הנדסה

סרטון הסבר

מתווה/הנחיות לתהליך למידה רב שלבי +תוצר נלווה

מיני כנס copy.jpg

ד"ר סיגל תפארת – המחלקה למנע"ס

לומדה אינטראקטיבית (ללמידה עצמית)

ד"ר שקד גלבוע – המחלקה למנע"ס

פרזנטציות סטודנטים (Teach Others) +  תוצרים ייחודיים

 

משימות יזומות יאפשרו לסטודנטים להיות יצרני ידע אקטיביים ולא רק 'צרכני' תוכן פאסיביים:
הכנת פוסטר דיגיטלי, בניית דף אינטרנט (SMORE), בניית סרטון קצר/קליפ, הוספת שאלות על גבי סרטון קיים, (קישור לדף סרטונים), הבעת עמדה/ביקורת/ראיונות מומחים (90 שניות ב-FlipGrid), הכנת פאזל, תכנון פודקאסט ו/או כל תוצר יצירתי אחר.

פרזנטציות סטודנטים (Teach Others)

זמן קצוב (לדוגמא 3.40 דק'), מיקוד/אינפוגרפיקה (3-5 שקופיות מצגת בלבד)

  • בפתח שיעור, סטודנטים מסכמים את השיעור הקודם.

  • סטודנטים מלמדים את המושגים המרכזיים בקורס (בזוגות/צוותים)

  • הדגמת פתרון תרגיל מורכב, באופן פשוט

  • פינת אקטואליה – סטודנטים מחברים בין התאוריה לפרקטיקה: כתבות מקצועיות, סיפורי חיים, ראיונות מומחים ועוד.

תוצרי סטודנטים ייחודיים

video3.jpg

סטודנטים מסכמים תהליך בפרקטיקום קליני במד"ה

בהנחיית ד"ר רפי יונגמן

video2.jpg

סטודנטיות מבקרות את אופן ייצוג נשים בפרסומות - עבודה סוציאלית

בהנחיית דר אביטל קאי-צדוק

סטודנטים ממחישים אלגוריתם – הנדסת מחשבים

בהנחיית ד"ר בני סלומון

גלרית תוצרי סטודנטים

גלריית תוצרי הסטודנטים מאפשרת להציג תוצרי סטודנטים ייחדיים ובעזרת קישור להציג אותו לעולם בחוץ ככרטיס ביקור (פרוייקטי גמר, עבודות מעניינות וסמינרים). הגלרייה משמשת גם מאגר לשמירת המגוון העשיר של הפרויקטים והמחקרים שיצרו הסטודנטים במחלקה, לשתף במידע זה גם ביום מחלקתי.
מחלקות המעוניינות ליישם השנה יש לפנות לד"ר בני בורנפלד או נטע סופר.

היחידה לקידום הוראה

לוגו רופין (1) copy.png

© 2020 כל הזכויות שמורות ליחידה לקידום הוראה במרכז האקדמי רופין