הרחבת הדעת

בולוניה.png

תהליך בולוניה תפוקות למידה

juggling-ball.png

מיומנויות skills

noun_online learning_2698159.png

על עולם הלמידה גם מרחוק

noun_lesson_3377477.png

MOOC

noun_Search_2535841.png

חיפוש מידע מתקדם ומאגרי תוכן

גלריית מומחים

חיפוש מידע מתקדם

 

מידע שימושי ובעל ערך לחיפוש ואיתור מידע

כיצד להעריך ולאתר מידע מדעי ברשת – מדריך, ד"ר סיגל תפארת, המרכז האקדמי רופין

כיצד לחפש מידע (עסקי) מתקדם – מצגת, ענבר יסעור, מידענית בכירה, Hipusit- Information Service

98cacc_643f9ecfb17e499083ee61f5f6606fdc_

מאגרי תוכן

אקדמיית קהאן

ארגון חינוכי ללא כוונת רווח נוסד בשנת  2006 על ידי סלמן קהאן במטרה לספק "חינוך חינם, ברמה עולמית לכל אחד, בכל מקום". האתר מספק הרצאות וידאו ממוקדות (הרצאות מיקרו), תרגילים וכלים למורים, במגוון נושאי לימוד. כל המשאבים זמינים בחינם לכל.

khan academy.jpg

ספריית תכנים מקוונת של MIT

הספרייה נגישה חינם ללא צורך ברישום. כמעט כל קורס ב MIT  עולה לאתר וכולל את התכנים הבאים: סילובוס, מטלות, מבחנים, ועזרי לימוד כגון סרטונים, סימולטורים, ספרי לימוד מקוונים.

mit.jpg

TED

ארגון ללא כוונות רווח השם לעצמו כמטרה להפיץ רעיונות מעניינים וחשובים בתחומים מגוונים, בדרך של הרצאות קצרות (talks) ומרתקות המובאות מפי טובי המרצים בעולם. כיום מכסה Ted מגוון רחב של נושאים וכולל גם ערוץ ממוקד בשעורים וחינוך TEDEd.

TED

מאגר בינלאומי פתוח של חומרי למידה מקוונים ברמה אקדמית

המאגר מכיל אלפי אובייקטי לימוד. ניתן לחפש תכנים עפ"י קטגוריות כמו: סוג התוכן (סימולציה, סרטון מדגים, מצגת ועוד), תחום הדעת, דרוג עמיתים ועוד.

merlot.png
 

עולם הלמידה, גם מרחוק

Learning How to Learn

למידה מרחוק1.jpg

ללמוד איך ללמוד בדיגיטל – קורס (2.5 ש')

ללמוד איך ללמוד בדיגיטל-קמפוס.JPG
איש שיווק.png
חושבים על למידה.png
25_טיפים_מעשיים_לוובינר_מדהים.png
מתודיקה.jpeg
מישהו אחר.png
פלפל.png
קורס דיגיטלי.png
כללי אצבע לסרטון למידה.png

מרחבים פיזיטליים

מרחבים פיזיטליים (פיזי+דיגיטלי) מייצגים פרדיגמה חדשה המגיעה מעולמות השיווק והותאמה לצרכים חינוכיים.
תרומתם של המרחבים הפיזיטליים לתהליך למידה - בגישור שהם יוצרים בין העולם הפיזי, הרגשי והחברתי ולצמצום המרחק והגבולות בלמידה הדיגיטלית.

ניתן ליצור מרחבים אלו להוראת קורסים, ימי למידה מרוכזים, כנסים, ימי עיון ועוד. להרחבה  לחצו כאן.

Campus-buttons1.png

מיקרו-תואר, המתווה החדש ללימודים אקדמיים יועלה לדיון בשנה הקרובה ב-מל"ג

"מהפכת הלמידה האקדמית", כך מגדירה פרופ' יפה זילברשץ (יו"ר ה-ות"ת) את המתווה החדש ללמידה באקדמיה.

המסלול הרגיל לתואר ראשון ושני לא קדוש , צריך לספק למידה מותאמת אישית, להתאים את הלימודים לצורכי המשק ולגוון את האוכלוסייה שתוכל ליהנות מהשכלה גבוהה בישראל". להמשך קריאה של הריאיון לחצו כאן.

t.png

Kolb's Learning Styles and Experiential Learning Cycle

David A. Kolb
.להרחבה לחצו כאן

kolb.png

קישורים נוספים של כתבי עת

asee.png
קישור להרחבת הדעת.png

מרחבי למידה חדשניים

כיתות הלימוד עוברות טרנספורמציה ל'מרחבי עבודה-למידה' שמטרתם ליצור הזדמנויות ללמידה שיתופית, רלוונטית ויעילה - לקריאה נוספת

Grass Close Up

למידה מרחוק

עמיקם סלנט - ריכוז מידע

Service Learning

למידה תוך שירות – מה ניתן ללמוד מהמרצים ברופין?

דוח מסכם (ומרתק) של מחקר יישומי בהובלת דר סיגל תפארת, ד"ר אלי תימן

לקריאת הדוח לחצו כאן.

service learning.png

פורטל מס"ע - מאגר המידע החינוכי המקיף ביותר בישראל

הפורטל מנוהל ע"י מכון מופ"ת, הוא מבוסס על איסוף, סינון ועיבוד של מקורות מידע חינוכיים ל"אגן ניקוז אחד" אינטגרטיבי. תוכני הפורטל כוללים חדשות ועדכונים בכל הנוגע לנושאי חינוך והכשרת מורים בארץ ובעולם (מאמרים בנושאי חינוך מתקדמים, שיטות הערכה, תפיסות פדגוגיות, יישומי אינטרנט ותקשוב חינוכי בהוראה ובלמידה ועוד)

אתרC4LPT מפרסם כל שנה רשימה מדורגת של 200 הכלים הכי מומלצים לשילוב בהוראה ולמידה - על פי סקר בקרב מאות מורים, מרצים ואנשי הדרכה. ניתן לחפש כלים לפי קטגוריות ושימושים, לקרוא חוות דעת ועוד.

 

EdSuger - אתר מוביל נוסף הסוקר כלים טכנולוגים על פי קטגוריות שימוש בהוראה.

 

כלים קטנים גדולים - הבלוג של אפרת מעטוף בתחום הפדגוגיה הדיגיטלית וחדשנות בהוראה מכלי מאגר כלים לשימוש בתהליכי הוראה-למידה (כולל הדרכות, שימושים והדגמות).

MOOC

 

MOOC

Massive Open Online Courses - קורסים מקוונים הפתוחים לקהל הרחב. מוצעים ע"י מוסדות אקדמים מובילים בעולם.

להמשך קריאה >>

mooc1.jpg

קמפוס - קורסים מקוונים פתוחים להשכלה אקדמית

קמפוס, המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית, מאפשר לקהל הסטודנטים ללמוד קורסים בתחומים מגוונים בצורה עצמאית בזמן ובקצב שלהם. התכנים מונגשים ע"י האוניברסיטאות ומכללות בישראל, משרד החינוך ומשרדי הממשלה. לצפייה בקורסים לחצו כאן.

קמפוס.jpg

Coursera

קורסרה.png

edx

edx.png

Udacity

יודסיטי.png
 

מיומנויות - Skills

A platform or marketplace for online learning. Unlike academic MOOC programs driven by traditional collegiate coursework, Udemy provides a platform for experts of any kind to create courses, which can be offered to the public, either at no charge or for a tuition fee. Udemy provides tools, which enable users to create a course, promote it and earn money from student tuition charges.

udemy.png

מיזם חדשני להשכלה גבוהה – הוקם ב- 2012 במטרה להכין את מנהיגי ומחדשי העתיד בהקשר גלובלי. תכנית הלימודית מוקדשת ללמידת חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית ותקשורת יעילה, בשילוב עם פלטפורמה טכנולוגית שנבנתה באופן ייעודי לכך. לאתר Minerva

minerva.jpg

מיומנויות עבודה עתידיות של אוניברסיטת פניקס, אריזונה. להרחבה לחצו כאן.

futue work skills 2020.JPG

המודל שפותח בג'וינט תבת, למסוגלות בעולם תעסוקתי משתנה

i pro skilss גוינט.JPG

מוסד שמואל נאמן בטכניון יזם פתיחה של תהליך לאומי לבחינה מחודשת של חינוך המהנדסים במוסדות האקדמיים בישראל במטרה להכשיר דור צעיר של מהנדסים בעלי יכולות לקידום חדשנות בתעשייה עתירת הטכנולוגיה והמסורתית, ורתימת החזית המדעית למטרות אלה.
לדו"ח המלא המציג את הקניית הידע והכישורים החיוניים הנדרשים והשיטות להשגת יעדים אלה.

98cacc_a5157802eadd47b3b3e0e8894825ab23_

המייקר (Maker) יכול להיות איש טכנולוגיה, נגר, גנן, מעצב, בנאי או כל אחד שרוצה ליצור ולייצר. לרוב המייקר לוקח מוצר פיזי קיים ומשנה את ייעודו המקורי (האקינג) כדי להשמיש אותו כמשהו אחר. המייקרים נפגשים בסדנאות makerspaces ,כנסים והאקתונים (Hackathon) שתכליתם שיתוף בחדשנות, יצירתיות ועידוד חשיבה מחוץ לקופסה. להרחבה לחצו כאן.

a8a25a_2a4a05f05ab34657a2318c44113d6fe8_

קורסים מקוונים שמועברים על ידי מומחים בתעשייה ומתמקדים בלמידה על ידי עשייה. רוב הקורסים מתמקדים יותר בהתנסות מאשר בהרצאות, כשהמטרה העיקרית היא למידה על ידי השלמת פרויקט. נושאי הלמידה העיקריים הם: אמנות יצירתית, עיצוב, יזמות, אורח חיים וטכנולוגיה. לכניסה לחצו כאן.

SkillShare.png

לצד הביקורת הנוקבת מציעים תמר ועוז אלמוג חישוב מסלול מחדש ומַעבר למודל רענן של מחקר והשכלה, שמותאם למאה ה־21.

מתוך הרצאה ממוקדת בזום שניתנה לראשי היחידות לקידום ההוראה בארץ  14.5

כל שקרי האקדמיה.jpg