יצירת משימות ברמת חשיבה גבוהה
- היחידה לקידום הוראה
- 4 בנוב׳ 2024
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 6 בנוב׳ 2024
הנחיות אלו נועדו לסייע לך ביצירת והפעלת משימות אקדמיות המקדמות חשיבה ברמה גבוהה.
המשימה המוצעת כאן גמישה וניתנת להתאמה למגוון תחומי תוכן, במטרה לקדם את ההבנה העמוקה של החומר הנלמד ולפתח מיומנויות חשיבה ביקורתית, ניתוח והערכת מידע אצל הסטודנטים.יות.
(ראו מטה פרומפט שיכול לסייע ביצירת המטלה).
נסחו עבור הסטודנטים משימה המשלבת חקר, איתור מידע ובחינת חלופות.
הגדירו מראש מה תרצו לקבל כתוצר סופי. עודדו להשתמש בכלי AI.
אפשרו פתרון של המשימה באמצעות אינטרנט פתוח ושימוש ביישומי בינה מלאכותית.
צרו מחוון להערכת התוצר תוך מתן הסבר וניקוד לכל חלק בביצוע המשימה/פתרון הבעיה/האתגר שבפניהם. חשפו את המחוון בפני הסטודנטים.יות. כך יבינו מה מצופה מהם בתהליך ומהתוצר הנדרש.
משוב אישי: יש חשיבות למתן משוב של המרצה לתוצר/חלקים משמעותיים שלו בביצוע המשימה.
במליאת הכיתה, התייחסו לכמה מהתוצרים על מנת לאפשר למידת עמיתים. התייחסו לחלקים שהיו מצוינים, והתייחסות באופן עקרוני למוטיב לוקה בחסר שחזר על עצמו.
רפלקציה על הלמידה: בקשו מהסטודנטים.יות להתייחס לאתגרים בתהליך, מה למדו תוך כדי, תובנה מרכזית שהם לוקחים איתם.ן. השאירו מרחב גם לכתיבה רפלקטיבית חופשית. פרומפט (prompt) לסיוע בתכנון המשימה: העתיקו את הפרומפט והדביקו בצ'אט AI. השלימו את המקומות המסומנים בצהוב. ניתן לבקש מהצ'אט לתרגם את התוצר לעברית/ערבית. שימו לב, התוצר המתקבל הוא טיוטה ראשונית אשר ניתן להשביח ולדייק.
"Please prepare an assignment for students on the topic of **[insert topic here]**, including the following components:
- **Goals of the Assignment:**
- **Overarching Goal:** Describe the main objective of the assignment.
- **Sub-Goals:** Outline specific aims such as knowledge goals (what students should understand), social goals (collaboration or communication skills), literacy goals (reading and writing competencies), etc.
- **Background and Context:** Provide a brief introduction to the topic to frame the assignment and highlight its significance.
- **Assignment Instructions:** Detail what is expected from the students to accomplish, such as analyzing a case study, writing an essay, conducting research, or developing a practical project.
- **Formal Requirements:** Specify technical requirements like the length of the work, submission format, due date, and any special guidelines.
- **Evaluation Criteria and Rubric:**
- Define the categories by which the work will be assessed (e.g., understanding of content, analytical skills, creativity, presentation, adherence to guidelines).
- For each category, provide descriptors for different levels of performance to create a detailed rubric.
- Ensure the rubric is clear so students can focus their efforts accordingly.
Ensure that the assignment is clear, challenging, and appropriate for the students' level in the course. Additionally, make sure the assignment encourages creative thinking and the use of diverse information sources."



