top of page

כולם ביחד באותו לוח (דיגיטלי): גיבוש רעיונות, פיתוח שיתופי של מצגות, הצגה ומשוב, קרן עיני

בקורס אנגלית עסקית (37 סטוד'), בחרתי לשלב את הכלי MIRO כדי ליצור ערך מוסף בתהליך הלמידה 'מרחוק' אשר התקיים ברובו בקבוצות.

ה-MIRO מהווה מרחב עבודה שיתופי חדשני, באמצעותו ניתן לקיים תהליכי למידה כמו סיעור מוחות, גיבוש ופיתוח רעיונות/פרויקטים, ניתן להעלות ללוח קבצים מסוגים שונים ולקשר ביניהם: פתקיות, תמונות, סרטונים, קישורים למאמרים ועוד. הלוחות יכולים ללוות את הפרויקטים של הסטודנטים לאורך מס' שיעורים או להוות תוצר מסכם של שיעור מסוים 1.

תהליך העבודה התנהל באופן הבא:


1. יצירת מרחב כיתתי על גבי לוח : כל קבוצה (2-3 סטודנטים) קיבלה Frame (אזור בו עבדה). אני הגדרתי את האפשרות שבה הסטודנטים ראו את הלוח שלהם ואת הלוחות של שאר הקבוצות.

2. בחירת נושא המצגת: כל קבוצה בחרה נושא – אותו היא התבקשה לחקור ולהציג במצגת ממוקדת של שניתן להציג ב- 6.40 דק'. כל חבר צוות נדרש להציג באנגלית 10 שקופיות (20 שניות). הפורמט דומה למסגרת הפרזנטציות של הפצ'ה קוצ'ה.

3. מיפוי רעיונות: כל קבוצה יצרה מפת חשיבה שיתופיות (כלי אינטגרלי ב-MIRO) למיפוי וחידוד הרעיונות לשקפים:

הסטודנטים ציינו ששלב זה מאד סייע להם למקד את הנושאים ולהתקדם לקראת בניית המצגת.


4. יצירת מצגת שיתופית בכלי Google Slides, שאותה כל אחד מהסטודנטים יכול לערוך במקביל לחברי הקבוצה. את הקישור למצגת כל קבוצה הוסיפה ל Frame שלה וכך אני כמרצה יכולתי לראותן ולתת משוב בתהליך הלמידה.


5. הצגה והקלטת המצגת: כשהסטודנטים סיימו ליצור את המצגת – כל קבוצה נפגשה בזום והקליטה את הצגת המצגת – בשיתוף מסך . בסיום התווסף קישור ההקלטה ל Frame הקבוצה ב MIRO. הסטודנטים קבלו הנחיות לשימוש נכון בקול בפרזנטציה, אינטונציה מגוונת עם הקשר לטקסט (לא הקראה מונוטונית).


6. משוב אישי כביקורת בונה: כל סטודנט התבקש להקליט 3 משובים באנגלית על 3 מצגות שונות עפ"י המבנה הבא: A. דבר חיובי. B. ביקורת בונה. C. מה למדתי מהמצגת הסטודנטים התבקשו להקליט את המשובים בכלי Vocaroo שיוצר לכל הקלטה – קישור. את הקישור הדביקו בפתקיות של MIRO. כל סטודנט בחר בצבע פתקית שונה בתוך ה Frame של הקבוצה שהוערכה, ע"מ לאפשר לי כמרצה להבחין בין הסטודנטים ולהעריך את השלב הזה בתהליך הלמידה.


הציון על התרגיל היה מורכב מ: מיפוי ברור של הרעיונות, הגשה בזמן של כל שלב, מצגת שעמדה בכללי הפצ'ה קוצ'ה ומתן 3 פידבקים לפי ההנחיות שניתנו.


מעורבות הסטודנטים בתהליך הייתה מרשימה, הם הודו לחבריהם על המשוב המלמד שהם קבלו בתהליך.

הלוח השיתופי יוצר תהליך עבודה "שקוף" בו כולם רואים את התהליך של כולם, הלמידה מפרה והתחרות בריאה.

היחידה לקידום הוראה

לוגו-רופין-עברית-אנגלית.png

© 2020 כל הזכויות שמורות ליחידה לקידום הוראה במרכז האקדמי רופין

bottom of page