top of page

פרומפט להשבחת מטלות אקדמיות

עודכן: 18 בנוב׳ 2024

פרומפט זה מאפשר למרצה להשתמש במטלה קיימת ולשפר אותה כך שתשלב חשיבה מעמיקה, יצירתיות, תהליכי חקר, שימוש מושכל בכלי AI, תהליך הערכה מובנה והגשת תוצר. באדיבות מיכאל גלסברג, מתודיקה. (לצפייה בהדרכת הסגל בנושא הקליקו כאן)


שימו לב, הפרומפט מופיע בעברית ומתחתיו באנגלית. פרומפט (prompt) לסיוע בתכנון המשימה:  העתיקו את הפרומפט והדביקו בצ'אט AI. השלימו את המקומות המסומנים בצהוב. ניתן לבקש מהצ'אט לתרגם את התוצר /ערבית/אנגלית. שימו לב, התוצר המתקבל הוא טיוטה ראשונית אשר ניתן להשביח ולדייק.

"אני מעלה מטלה שניתנה לסטודנטים בקורס [הכנס את שם הקורס כאן] בתחום [הכנס את התחום הספציפי כאן, כמו הנדסה/עבודה סוציאלית], המיועדת לסטודנטים בתואר [הכנס תואר ראשון/שני] בשנה [הכנס שנה בתואר]. ברצוני לשפר את המטלה כך שהיא תעודד את הסטודנטים לחשיבה מעמיקה יותר ולהתמודדות עם משימות המצריכות ניתוח ביקורתי ופרשנות אישית, כולל שימוש מושכל בכלים כמו בינה מלאכותית כגוןChatGPT-. אנא עבור על המטלה והצע לי:

  1. שיפור המשימה: כיצד ניתן להעלות את רמת החשיבה הנדרשת כך שהמשימה תדרוש חשיבה ביקורתית, יצירתיות ויכולת ניתוח מעמיקה, בהתאמה לדיסציפלינה הספציפית ולשנה האקדמית של הסטודנטים.

  2. שימוש מושכל בבינה מלאכותית: הצע דרכים לשילוב AI בתהליך העבודה כך שהסטודנט יבצע פרשנות אישית לתוצאות ה-AI, ויחשוב על התובנות האנושיות הייחודיות שיכולות להוסיף לתהליך הלמידה.

  3. תיקון תהליך ההערכה: כיצד ניתן לשנות את אופן ההערכה כך שתדרוש תיעוד תהליך, רפלקציה אישית או ניתוח אישי של כל תלמיד, תוך דגש על חשיבה ביקורתית.

  4. חלופות למבנה הנוכחי: הצע חלופות למשימה הנוכחית שמבוססות על שיתוף פעולה קבוצתי, עבודה רב-תחומית, או משימות הדורשות תהליך עבודה אינטראקטיבי שלא ניתן לפתרון בעזרת בינה מלאכותית בלבד.

  5. הערכה מבוססת תוצרים אישיים: כיצד ניתן לפתח משימה שמובילה לתוצרים אישיים ייחודיים (כגון יומני למידה אישיים, פרזנטציות אינטראקטיביות או חוויות בשטח), בהתאמה לרמת הסטודנטים ולתוכן הקורס.

  6. שאלות חקר: הצע שאלות חקר שמאתגרות את הסטודנטים לפתח תובנות אישיות ועמוקות על הנושא, ושימוש בבינה מלאכותית לא יוכל לספק תשובות פשוטות או מהירות.

הנה תיאור המטלה הנוכחית:[הכנס כאן את תיאור המטלה הנוכחית]" :Prompt for assistance in task planning


Copy the prompt and paste it into the AI chat. Complete the areas marked in yellow.


You can ask the chat to translate the output into Hebrew/Arabic


Please note that the output received is a preliminary draft that can be refined and improved.


"I am uploading an assignment given to students in the course [insert course name here] in the field of [insert specific field here, such as engineering/social work], intended for students pursuing a [insert undergraduate/graduate] degree in their [insert year in degree]. I would like to improve the assignment so that it encourages students to engage in deeper thinking and tackle tasks that require critical analysis and personal interpretation, including the thoughtful use of tools like artificial intelligence such as ChatGPT. Please review the assignment and suggest:


**Improvement of the Task:** How can the level of required thinking be raised so that the assignment demands critical thinking, creativity, and deep analytical skills, in accordance with the specific discipline and the students' academic year?


**Thoughtful Use of Artificial Intelligence:** Suggest ways to integrate AI into the work process so that the student provides personal interpretation of AI results and reflects on the unique human insights that can enhance the learning process.


**Revision of the Assessment Process:** How can the assessment approach be altered to require documentation of the process, personal reflection, or individual analysis from each student, with an emphasis on critical thinking?


**Alternatives to the Current Structure:** Propose alternatives to the current assignment based on group collaboration, interdisciplinary work, or tasks that necessitate an interactive work process that cannot be solved solely through artificial intelligence.


**Assessment Based on Personal Outcomes:** How can an assignment be developed that leads to unique personal outcomes (such as personal learning journals, interactive presentations, or field experiences), tailored to the students' level and the course content?


**Research Questions:** Suggest research questions that challenge students to develop personal and profound insights on the topic, where the use of artificial intelligence will not be able to provide simple or quick answers.


Here is the description of the current assignment: [insert current assignment description here]"



היחידה לקידום הוראה

לוגו-רופין-עברית-אנגלית.png

© 2020 כל הזכויות שמורות ליחידה לקידום הוראה במרכז האקדמי רופין

bottom of page